اهمیت آموزش معلمان علوم زیستی برای آموزش توسعه پایدار |
کد مقاله : 1167-CNF |
نویسندگان |
آرزو ذاکر * دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
آموزش برای توسعه پایدار با توسعه نگرش، مهارتها و دانش افراد به تصمیم گیری آگاهانه در ارتباط با جنبه های مختلف زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی کمک کند. اهمیت این موضوع در تربیت افراد و شهروندان آگاهی است که دغدغه کیفیت محیط زیست، زندگی، اقتصاد وکمک به توسعه پایدار را دارند. یکی از جنبه های اصلی دستیابی به توسعه پایدار، آموزش است. آموزش توسعه پایدار که مبتنی بر علوم زیستی، زیست محیطی و اکولوژیکی باشد میتواند موجب اندیشیدن در ایدههای توسعه پایدار و ارزشهای آن و همپنین ارائه راهحلهایی برای دستیابی به اهداف مشخص در موقعیتهای مختلف شود. معلمان به ویژه معلمان علوم تجربی مانند زیستشناسی مسئولیت و نقش مهمی در کمک به یادگیرندگان برای ارتقای دانش و مهارت مورد نیاز و درک مسائل مربوط به توسعه پایدار را دارند. بنابراین آموزش معلمان و دانشجومعلمان برای آموزش توسعه پایدار، یک اقدام کلیدی برای ارتقای آنان به عنوان تسهیل کنندگان یادگیری توسعه پایدار است. |
کلیدواژه ها |
آموزش توسعه پایدار، آموزش معلمان، توسعه پایدار، علوم زیستی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |