استفاده از فناوری های نوین مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در آموزش مفاهیم زیست شناسی |
کد مقاله : 1166-CNF |
نویسندگان |
فاطمه حسینی فرد * دانشگاه فاطمه الزهرا اهواز ایران |
چکیده مقاله |
استفاده از فناوریهای نوین مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در آموزش مفاهیم زیست شناسی یک روش موثر و مبتنی بر تجربه برای دانش آموزان است. با استفاده از این فناوریها، میتوان به صورت تعاملی و عملی مفاهیم زیست شناسی را به دانش آموزان آموزش داد. واقعیت افزوده به دانش آموزان امکان میدهد تا با استفاده از دستگاههای همراه خود، محیطهای مجازی را در زندگی روزمره خود تجربه کنند. این تجربه به دانش آموزان کمک میکند تا مفاهیم زیست شناسی را در محیط های واقعی و روزمره خود مثل پارک ها و باغ ها، بازی کرده و یادبگیرند. واقعیت مجازی همچنین می تواند به دانش آموزان کمک کند تا مفاهیم زیست شناسی را در محیطی سهبعدی و تعاملی تجربه کنند. با استفاده از دستگاههای واقعیت مجازی، دانش آموزان می توانند به صورت واقعیت پردازدی به محیط های زیست شناسی دسترسی پیدا کنند و با جزئیات بیشتری درمورد موضوعات زیست شناسی آشنا شوند. علاوهبر این، با استفاده از واقعیت مجازی می توان آزمایش های عملی و تعاملی را در محیطی ایمن و مجازی انجام داد تا دانش آموزان بتوانند عملکرد و اثرات مختلف را بر روی مفاهیم زیست شناسی مشاهده و درک کنند. به این ترتیب، استفاده از فناوری های نوین در آموزش مفاهیم زیست شناسی می تواند عملکرد و یادگیری دانش آموزان را بهبود بخشند. |
کلیدواژه ها |
زیست شناسی، آموزش نوین، واقعیت مجازی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |