| مطالعه تأثیر رسانه های دیداری در آموزش زیست شناسی | 
| کد مقاله : 1161-CNF | 
| نویسندگان | 
| زینب  نقنه1، لیلا  رضائیان *2، سحر  نوروزی3 1دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر فارس 2پردیس شهید باهنر 3دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز | 
| چکیده مقاله | 
| امروزه با توجه به تغییر و تحولات فراوان، پیشرفت چشمگیر علم و گسترش اینترنت و رسانه ها در عرصه های مختلف آموزش، تدریس سنتی دیگر کارآمد نیست و باید به منظور مؤثر بودن تدریس و دست یابی به نتایج مطلوب آموزشی از رسانه ها و شیوه های نوین تدریس استفاده شود. به طور اختصاصی در درس زیست شناسی که یکی از دروس مهم برای دانش آموزان است و ماهیت این درس که منطبق بر تصاویر، فرایند ها و مطالبی است که نیازمند مشاهده عینی برای درک و فهم مطالب است، اهمیت استفاده از رسانه در این درس ویژه تر می شود. این تحقیق به روش کتابخانه ای انجام شده و در آن به مطالعهی تأثیر رسانه های دیداری در آموزش زیست شناسی و معرفی برخی از رسانه های کاربردی نظیر وب سایت یوتیوب، برنامه  Anatomy Learning، سایت Sketchfab و سایت بیازما پرداخته شده است. نتیجه گیری می شود به کارگیری رسانه های معرفی شده سبب تسهیل آموزش و یادگیری شده ، به تثبیت مطالب پیچیده و فرار زیست شناسی کمک کرده و باعث صرفه جویی در زمان و ایجاد و تداوم انگیزه فراگیران می شوند. | 
| کلیدواژه ها | 
| زیست شناسی، یوتیوب، AnatomyLearning، Sketchfab، سایت بیازما | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |