مطالعه تأثیر رسانه های دیداری در آموزش زیست شناسی |
کد مقاله : 1161-CNF |
نویسندگان |
زینب نقنه1، لیلا رضائیان *2، سحر نوروزی3 1دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر فارس 2پردیس شهید باهنر 3دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز |
چکیده مقاله |
امروزه با توجه به تغییر و تحولات فراوان، پیشرفت چشمگیر علم و گسترش اینترنت و رسانه ها در عرصه های مختلف آموزش، تدریس سنتی دیگر کارآمد نیست و باید به منظور مؤثر بودن تدریس و دست یابی به نتایج مطلوب آموزشی از رسانه ها و شیوه های نوین تدریس استفاده شود. به طور اختصاصی در درس زیست شناسی که یکی از دروس مهم برای دانش آموزان است و ماهیت این درس که منطبق بر تصاویر، فرایند ها و مطالبی است که نیازمند مشاهده عینی برای درک و فهم مطالب است، اهمیت استفاده از رسانه در این درس ویژه تر می شود. این تحقیق به روش کتابخانه ای انجام شده و در آن به مطالعهی تأثیر رسانه های دیداری در آموزش زیست شناسی و معرفی برخی از رسانه های کاربردی نظیر وب سایت یوتیوب، برنامه Anatomy Learning، سایت Sketchfab و سایت بیازما پرداخته شده است. نتیجه گیری می شود به کارگیری رسانه های معرفی شده سبب تسهیل آموزش و یادگیری شده ، به تثبیت مطالب پیچیده و فرار زیست شناسی کمک کرده و باعث صرفه جویی در زمان و ایجاد و تداوم انگیزه فراگیران می شوند. |
کلیدواژه ها |
زیست شناسی، یوتیوب، AnatomyLearning، Sketchfab، سایت بیازما |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |