کاربرد نظریههای یادگیری در آموزش زیستشناسی |
کد مقاله : 1152-CNF |
نویسندگان |
فائزه کایدی *1، فاطمه حسینی فرد2 1کارشناسی دبیری زیست شناسی، پردیس فاطمه الزهرا س اهواز، خوزستان، ایران 2کارشناسی دبیری زیست شناسی، پردیس فاطمه الزهرا اهواز، خوزستان، ایذه |
چکیده مقاله |
زیستشناسی یکی از علوم پایه است که در آن دانشمندان به مطالعه زندگی و موجودات زنده میپردازند. آموزش زیستشناسی به دانشآموزان کمک میکند تا با مفاهیم و اصول این علم آشنا شوند و درک بهتری از دنیای اطراف خود پیدا کنند. نظریههای یادگیری مختلف میتوانند در آموزش زیستشناسی به کار گرفته شوند تا به دانشآموزان کمک کنند تا مفاهیم و اصول این علم را بهتر یاد بگیرند. این مطالعه با هدف بررسی کاربردهای آموزشی نظریه های یادگیری در آموزش زیست شناسی انجام شده است. ابتدا، مروری بر انواع نظریههای یادگیری ارائه شده و پس از آن، کاربرد هر یک از این نظریهها در آموزش زیستشناسی مورد بحث قرار گرفته است. روش پژوهش کتابخانهای بوده و از مقالات، پایان نامه ها و کتب موجود در پایگاه های اطلاعاتی استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که نظریههای یادگیری(بهویژه شناختی و اجتماعی) در بهبود کیفیت آموزش زیستشناسی نقش مهمی ایفا میکنند. استفاده از این نظریهها به معلمان کمک کند تا آموزش خود را به گونهای طراحی کنند که با نیازهای دانشآموزان مطابقت داشته باشد و به آنها کمک کند تا مفاهیم و اصول زیستشناسی را به طور موثرتری یاد بگیرند و درک کنند. این امر میتواند به دانشآموزان در توسعه مهارتهای زیستشناسی و تبدیل شدن به شهروندانی آگاه از علم کمک کند. |
کلیدواژه ها |
نظریههای یادگیری، کاربرد آموزشی، آموزش زیستشناسی مؤثر، یادگیری زیستشناسی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |