تأثیر استفاده از حافظه تصویری در یادگیری و ماندگاری محتوا در زیست شناسی و علوم تجربی
کد مقاله : 1148-CNF
نویسندگان
یونس قاسمیان *
دانشکده علوم پایه دانشگاه فرهنگیان اراک
چکیده مقاله
با توجه به اهمیت امر یادگیری در زندگی امروزی و پیچیدگی آن، در این مقاله به بررسی نقش و تاثیر بکارگیری و استفاده از حافظه تصویری در میزان فهم مطالب و ماندگاری آن پرداخته ایم. تاکنون پژوهش جامع و متمرکزی، تحت این عنوان و با تکیه بر آموزش و مطالب زیست شناسی و ارتباط آن با حافظه تصویری صورت نگرفته، اما بصورت پراکنده مطالب و مقالات علمی مختلفی در خصوص حافظه تصویری به صورت مطلق و یا در خصوص سایر رشته به رشته تحریر درآمده است. در این مقاله سعی شده تا با استفاده از تجربیات و مصاحبه ها و نظرسنجی ها همراه با تلفیق آنها با مطالب علمی معتبر حافظه تصویری و آموزش زیست شناسی پیوندی میان حافظه تصویری و آموزش زیست شناسی برقرار گردد تا معلمان و یادگیرندگان این حوزه بتوانند، با مطالعه و بکاربستن مطالب ذکر شده، میزان انگیزه یادگیری و ماندگاری محتوا در ذهن یادگیرندگان را افزایش و زمان یادگیری و هزینه های مرتبط با یادگیری را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.
کلیدواژه ها
آموزش، یادگیری، حافظه فعال، روش تدریس، انگیزه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر