| مروری بر آموزش تلفیقی زیستشناسی و فیزیک و تاثیر آن در میزان یادگیری دانشآموزان | 
| کد مقاله : 1132-CNF | 
| نویسندگان | 
| فاطمه  غلامی1، لیلا  رضائیان *2 1زیستشناسی، پردیس شهید باهنر، دانشگاه فرهنگیان، شیراز، ایران 2زیست شناسی . چردیس شهید باهنر . شیراز وایران | 
| چکیده مقاله | 
| امروزه یکی از مهمترین عوامل رشد سطح آموزش و پرورش در جهان، توجه به ارتباط مطالب درسی ارائه شده و سلسلهمندی آنها است ، به گونه ای که بتوان کاربرد مطالب را بالا برد و به درک عمیقی از آن رسید . تدریس تلفیقی، این امکان را میدهد تا نقاط ارتباطی دروس را دریابیم و دانشآموزانی خلاق ، تحلیلگر و متفکر پرورش دهیم به گونه ای که در سدد پردازش اطلاعات دریافتی خود باشند و به کنکاش در علوم بپردازند . کلاس ها دانشآموز محور و ارتباط بین پایه های مختلف تحصیلی بیش از پیش گردد. در این راستا ، در این پژوهش ، به مرور روابط علم زیستشناسی و مفاهیم فیزیک، برای درک و تحلیل بهتر نحوه عملکرد دستگاه گردش خون و چشم انسان پرداخته شد تا نقاط ابهام در این مطالب رفع شود؛ علاوه بر آن یادگیری تسهیل گردد و آنچه آموخته میشود ماندگار، پویا و اثربخش باشد . | 
| کلیدواژه ها | 
| تدریس چندجانبه ، ارتباط مفاهیم ، یاددهی و یادگیری ، اثربخشی | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |