بررسی فرصت ها و تهدیدها در آموزش مجازی درس زیست شناسی دانش آموزان پایه های یاز دهم و دوازدهم تجربی استان آذربایجانشرقی
کد مقاله : 1128-CNF
نویسندگان
زهرا سلطانی *، تارا روحانی
خواجه/ پژوهشسرای ابوعلی سینا
چکیده مقاله
چکیده
با رشد و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه برای آموزش مجازی در جوامع فراهم گردیده است و این شیوه نوین آموزش در دوران همه گیری بیماری کرونا بعنوان یک راهکار مهم و اساسی بجای آموزش حضوری به کمک آموزش و پرورش آمد. به همین دلیل تعیین فرصت ها و تهدیدها در آموزش مجازی درس زیست شناسی دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم تجربی استان آذربایجانشرقی هدف پژوهش حاضر می باشد. روش تحقیق حاضر کاربردی و توصیفی می باشد و جامعه آماری پژوهش 23786 دانش آموز دختر و پسر استان آذربایجان شرقی که در سالتحصیلی 1402-1401 در پایه یازدهم و دوازدهم تجربی تحصیل می کنند، می باشند که آموزش مجازی را در زمان کرونا تجربه کرده اند. نمونه آماری تحقیق 378 نفر می باشند که با استفاده از جدول مورگان محاسبه و با نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته با 14 گویه و پنج گزینه و برای تحلیل داده ها از روش توصیفی استفاده شد. طبق نتایج بدست آمده از نظر دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم تجربی که آموزش مجازی زیست شناسی را تجربه کرده اند، صرفه جویی در هزینه و زمان و یادگیری بهتر مباحث آناتومی و مورفولوژی از فرصت ها و مزایای آموزش مجازی زیست شناسی و کاهش یادگیری بویژه در مباحث عملی، سلولی ملکولی، فیزیولوژی، گیاهی و جانوری، آسیبهای جسمی و روانی و کاهش صحت سنجش میزان یادگیری از تهدیدهای آموزش مجازی زیست شناسی می باشند.
کلیدواژه ها
آموزش مجازی، زیست شناسی، فرصت ها، تهدیدها
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر