استفاده از کیو-آرکدینگ برای ارتقاء محتوی کتاب ها و تسهیل آموزش زیست شناسی |
کد مقاله : 1126-CNF |
نویسندگان |
حسین فراست * گروه آموزش زیست شناسی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889- 14665 تهران، ایران. |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف ارائه راهبردهایی برای ارتقاء محتوای کتاب های زیست شناسی و تسهیل راهبردهای یادگیری برای فراگیران انجام شده است. روش به کار گرفته شده در این پژوهش، روش اسنادی، ترجمه مطالب از سایت های ارائه دهنده راه حل های برتر برای مؤسسات آموزشی و استفاده از تجربیات شخصی نویسنده انجام شده است. این پژوهش با معرفی چندین روش وبگردی دانش آموزان در فضای مجازی برای آموزش زیست شناسی را هدفمندتر خواهد کرد. این راهبردها مشتمل بر قرار دادن لینک ها یا بارکدهایی برای هدایت هدفمند دانش آموزان به سامانه هایی است که امکان دسترسی آنها به فایل های ضبط شده تدریس، توضیحات یا فیلم های مناسب برای تصاویر کتاب، مراحل انجام آزمایش ها یا هدایت آنها به آزمایشگاه های مجازی، دسترسی به منابع بیشتر و همچنین برگزاری ارزشیابی تکوینی وجود داشته باشد. این راهبردها می تواند علاوه بر تسهیل راهبردهای یادگیری، نقص ها و ضعف های دانش آموزان در جریان تدریس را به طور کامل و جامع رفع کرده و کنترل بیشتری را برای یادگیری در دانشآموزان فراهم کند. |
کلیدواژه ها |
محتوا، آموزش، تدریس، زیست شناسی، یادگیری. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |