تحلیل محتوای مباحث زیستی کتب علوم تجربی پایه های سوم و چهارم دبستان با استفاده از تکنیک ویلیام رومی
کد مقاله : 1107-CNF
نویسندگان
مرضیه نوروزی *1، نگین اسدی پور قرجلو2
1پردیس زینب کبری(س) کازرون استان فارس
2دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان شهیر باهنر شیراز. واحد زینب کبری کازرون(س)
چکیده مقاله
چکیده
هدف از این مطالعه تحلیل محتوای مباحث زیستی کتب درسی علوم تجربی پایه ی سوم و چهارم ابتدایی از منظر فعال بودن
متن و تصاویر و فعالیت های این مباحث با استفاده از تکنیک تحلیل محتوای ویلیام رومی است. جامعه آماری شامل مباحث زیستی
کتب علوم تجربی پایه سوم و چهارم ابتدایی است که به علت وسعت آن به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده است. در پایان
این پژوهش مشخص شده است که متن مباحث زیستی این دو کتاب به ترتیب با ضریب درگیری ۰۶.۰ و ۰۷.۰ غیر فعال بوده
است و قابلیت درگیر ساختن دانش آموزان را ندارد و ضریب درگیری برای تصاویر به ترتیب ۰۷.۱ و ۹.۰ بود که فعال است و قابلیت
درگیری دانش آموزان را دارد و همچنین ضریب درگیری برای فعالیت های این دو کتاب به ترتیب ۶ و ۵۵.۱ بوده که غیر فعال
قلمداد شده است و قابلیت درگیری بیش از حد دانش آموزان را دارد.
کلیدواژه ها
کلمات کلیدی: آموزش و یادگیری ، روش ویلیام رومی ، مدارس ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر