| تحلیل و بررسی رویکردهای یاددهی-یادگیری درآموزش زیست شناسی | 
| کد مقاله : 1104-CNF (R1) | 
| نویسندگان | 
| اعظم  منصوری *1، عالیه  عربی2، فاطمه  تفضلی نیا2 1گروه زیست شناسی- دانشکده علوم -دانشگاه فرهنگیان اصفهان 2دانشجوی کارشناسی آموزش زیست شناسی دانشگاه فرهنگیان،مرکز شهید رجایی، اصفهان | 
| چکیده مقاله | 
| با توجه به اینکه معلمان آشنایی کافی با روش های نوین یادگیری ندارند و دوره های لازم جهت نحوه ی استفاده از این روش ها را در کلاس درس نگذرانده اند , به همین علت اکثرا از روش های تدریس سنتی در کلاس های درس برای آموزش زیست شناسی استفاده می کنند که برای دانش آموزان خسته کننده می باشد و کیفیت یاددهی-یادگیری بر اساس این روش ها پایین است..هدف از پژوهش حاضر ، بررسی رویکردهای یاددهی_یادگیری آموزش زیست شناسی در ایران و جهان است . این پژوهش به کمک گرداوری پژوهشهای انجام گرفته تا به الان صورت گرفته و به بررسی مقالات معتبر در رابطه با رویکرد های یاددهی_یادگیری و تأثیر استفاده از این رویکردها در کلاس درس زیست شناسی می پردازد .از بین مقالات مطالعه شده چندین مقاله درباره ی مقایسه تأثیر سه رویکرد یاددهی یادگیری بر عملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی , به کارگیری راهبردهای آموزشی و انضباطی متنوع در کلاس درس بر نگرش دانش آموزان نسبت به مدرسه , آموزش زیست شناسی با رویکرد فناورانه و فرآیندهای یاددهی یادگیری بررسی شدند . با توجه به تأثیر روش های یادگیری فعال در تعمیق یادگیری همچون روشهای اکتشافی وحل مسئله در قالب ساختن گرایی و همچنین یادگیری مشارکتی، بهره گیری از رویکردهای یاددهی – یادگیری در آموزش زیست شناسی، کارآمد به نظر می رسد . | 
| کلیدواژه ها | 
| آموزش زیست شناسی, یادگیری,رویکرد,مقایسه | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |