قیاس فرایند های آموزشی در زیست شناسی مبتنی بر آموزش حضوری و مجازی |
کد مقاله : 1101-CNF (R1) |
نویسندگان |
ابوالفضل کرمی راویز *1، محمد امین جزینی زاده جزینی زاده1، عبداله رئیسی2 1دانشجو کارشناسی دبیری زیست شناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی شیراز 2دکتری اکولوژی،دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید رجایی شیراز،ایران |
چکیده مقاله |
امروزه دنیای اطراف ما با چالش ها و مشکلات جدیدی رو به رو بوده است که باید از آنها برای پیشرفت و رشد استفاده کرد.از جمله این چالش ها میتوان به بحث آموزش حضوری و مجازی اشاره کرد. در این مقاله به بررسی فرایند های آموزشی در بحث مجازی و یا حضوری بودن آموزش پرداخته میشود. در این مقاله قصد داریم توضیحات مختصری در زمینه فرآیند آموزش ، انواع روشهای آموزش وبررسی آموزش از لحاظ بستر مناسب برای انتقال دانش از معلم به دانش آموز با توجه به شرایط ،محیط اطراف و همچنین امکانات در دسترس آموزش دهندگان ویادگیرندگان داشته باشیم ، ما دراین مقاله نگاهی گذرا به دو مدل آموزشی حضوری(سنتی) وآموزش غیر حضوری (مجازی)داشته و به بررسی محاسن ومعایب این دو روش پرداخته میشود . در این مقاله همچنین به بررسی چندین مثال آموزشی و نحوه بهره گیری از آنها در تدریس و استفاده از روش های جدید و نو و ایده های سازنده استفاده می شود. |
کلیدواژه ها |
آموزش، آموزش حضوری، آموزش غیر حضوری، آموزش ترکیبی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |