قیاس فرایند های آموزشی در زیست شناسی مبتنی بر آموزش حضوری و مجازی
کد مقاله : 1101-CNF (R1)
نویسندگان
ابوالفضل کرمی راویز *1، محمد امین جزینی زاده جزینی زاده1، عبداله رئیسی2
1دانشجو کارشناسی دبیری زیست شناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی شیراز
2دکتری اکولوژی،دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید رجایی شیراز،ایران
چکیده مقاله
امروزه دنیای اطراف ما با چالش ها و مشکلات جدیدی رو به رو بوده است که باید از آنها برای پیشرفت و رشد استفاده کرد.از جمله این چالش ها میتوان به بحث آموزش حضوری و مجازی اشاره کرد. در این مقاله به بررسی فرایند های آموزشی در بحث مجازی و یا حضوری بودن آموزش پرداخته میشود. در این مقاله قصد داریم توضیحات مختصری در زمینه فرآیند آموزش ، انواع روشهای آموزش وبررسی آموزش از لحاظ بستر مناسب برای انتقال دانش از معلم به دانش آموز با توجه به شرایط ،محیط اطراف و همچنین امکانات در دسترس آموزش دهندگان ویادگیرندگان داشته باشیم ، ما دراین مقاله نگاهی گذرا به دو مدل آموزشی حضوری(سنتی) وآموزش غیر حضوری (مجازی)داشته و به بررسی محاسن ومعایب این دو روش پرداخته میشود . در این مقاله همچنین به بررسی چندین مثال آموزشی و نحوه بهره گیری از آنها در تدریس و استفاده از روش های جدید و نو و ایده های سازنده استفاده می شود.
کلیدواژه ها
آموزش، آموزش حضوری، آموزش غیر حضوری، آموزش ترکیبی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر