تدریس زیست شناسی به روش درگیر کردن دست ها در یادگیری
کد مقاله : 1085-CNF (R2)
نویسندگان
مهدی رضا مرادی *1، حسین فراست2
1پردیس شهید رجایی
2پردیس شهید باهنر
چکیده مقاله
تفاوت پیشرفت در کشورهای توسعه یافته و جهان سوم ریشه در تفاوت نظام آموزشی آنها دارد. راه چاره این مشکل در
کشورهای جهان سوم جایگزینی روش های تدریس سنتی با روش های تدریس نوین می باشد. روش انجام این پژوهش،
کتابخانه ای می‌باشد که در این پژوهش، اطالعات گذشته و پیشینه ی آن نیز تا حدودی مورد بررسی قرار گرفته است.
درگیر کردن دست ها در یادگیری، یکی از روش های نوین در تدریس زیست شناسی می‌باشد. در این روش دانش‌آموز
سعی میکند تا موضوعاتی مانند تفاوت ساختاری جلو و عقب نای را با به کار گیری دست های خود احساس و درک
کند. پیشنهاد بنده به معلمان و دانشجومعلمان گرامی نیز این می‌باشد که اهتمام ورزند تا روش‌ های تدریس نوین را
جایگزین روش های تدریس سنتی کنند. برای آموختن این روش‌ها نیز می‌توانند از کارگاه هایی با چنین مضامینی
شرکت کنند و همچنین از تجربیات دبیران مجرب در این زمینه بهره ببرند.
کلیدواژه ها
تدریس، زیست شناسی، روش های نوین، نظام آموزشی، پیشرفت.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر