بررسی روش های نوین و سنتی تدریس در آموزش زیست شناسی
کد مقاله : 1083-CNF
نویسندگان
زهرا سعیدی زاده *1، سوگند صبوری فر2، سیده فاطمه سعیدی2، مریم طهرانی2، فاطمه عزیززاده3
1گروه آموزشی علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز- استان فارس
2دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر فارس
3دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز- استان فارس
چکیده مقاله
زیست شناسی، یکی از شاخه های مهم علوم تجربی است. تدریس درس زیست شناسی به عنوان درسی که مطالب گسترده
علمی و هم چنین ناظر به طبیعت و عالم هستی دارای اهمیت است. معلم در تدریس با عوامل متعدد و درهم پیچیده ای
مواجه است که گاه تفکیک آنها از یکدیگر سخت است. در این پژوهش روش های مختلف نوین و سنتی مورد بررسی واقع
شد و از طریق فرم پرسشنامه تاثیر هر کدام از معلمان زیست و علوم تجربی پرسیده شد. آنچه که به دست آمد بیانگر این
است که تدریس بخش فعال و پویای آموزش است که همواره باید متناسب با شرایط کلاس درس تغییر یابد. تدریس هیچ
گاه نمی تواند تک جانبه باشد و با در نظر گرفتن عوامل متعدد شکل می گیرد. از این رو تک بعدی کردن روش های
تدریس در آموزش زیست شناسی نمی تواند ما را به هدف تدریس درس زیست شناسی برساند.
کلیدواژه ها
روش تدریس،آموزش، زیست شناسی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر