آموزش تنفس سلولی براساس الگوی بایبی مبتنی بر رویکرد ساختن گرایی
کد مقاله : 1072-CNF (R1)
نویسندگان
قدرت عبادی مناس *
گروه آموزشی زیست شناسی ، دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
تحقیقات نشان داده است که دانش آموزان تجربی در دبیرستان عملکرد ضعیفی دارند. عملکرد ضعیف به روش های تدریس ناکارآمد معلمان مربوط می شود. همچنین نتایج تحقیق نشان می دهد که رویکردهای آموزشی نوین می تواند وضعیت موجود را بهبود بخشد. یکی از این رویکردهای جدید استفاده از سازه گرایی یا رویکرد E5 است. این رویکرد از یک محیط یادگیری حل مسئله پشتیبانی می کند که در آن دانش آموزان به طور مؤثر هدایت می شوند تا مسئولیت خود را بر عهده بگیرند. رویکردی که استفاده موثر آن می تواند آموزش و یادگیری زیست شناسی را افزایش دهد. بنابراین، هدف پژوهش حاضر این است که چگونه می توان از این رویکرد در آموزش یکی از مفاهیم دشوار شناسایی شده در زیست شناسی استفاده کرد. برخی از مطالعات تجربی در مورد اثربخشی روش‌های مبتنی بر سازختن گرایی در مقایسه با سایر رویکردها بررسی شدند. یک درس نمونه با استفاده از رویکرد و راهنمای E 5 طراحی شد. بنابراین توصیه می شود که آموزش و پرورش برای معلمان زیست شناسی آموزش هایی در زمینه استفاده از چرخه یادگیری Es 5 به عنوان یک رویکرد آموزشی موثر ارائه دهد.
کلیدواژه ها
یادگیری، زیست شناسی، ساختن گرایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر