رویکردی بین رشته ای از زیست شناسی، آموزش فنی، مهندسی و ریاضیات
کد مقاله : 1069-CNF (R1)
نویسندگان
حمیدرضا حاتمی *
دانشگاه پردیس فرهنگیان شهید رجایی شیراز
چکیده مقاله
هدف اصلی رویکرد بین رشته ای، بررسی همزمان علوم زیست شناسی ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات ، به منظور پرورش تحقیقات علمی است که مستلزم هماهنگی دانش و مهارت توام با یکدیگر است . فعالیت غالب زامر ، پرس و جو و کشف مشکلات واقعی است در واقع زامر پس از کشف مشکلات گوناگون به حل آن مشکلات با استفاده از علوم بین رشته ای می پردازد . هدف از این کار در آموزش زیست شناسی ، افزایش توانایی دانش آموزان برای ایجاد دانش خود از طریق فعالیت های عملی و ذهنی مربوطه با استفاده از زیست شناسی و سایر علوم است . در این فرایند، مهندسی به حل مبتکرانه پرداخته و از ریاضیات به عنوان ابزار محاسباتی استفاده می گردد. انتظار می رود که ادغام فناوری های ارتباطات اطلاعاتی پیشرفته که به آن زامر هم گفته می شود ، جزئی از مهارت های مهم در قرن 21 به شمار برود.
کلیدواژه ها
رویکرد بین رشته ای ، زامر (زیست شناسی، آموزش فنی، مهندسی و ریاضیات) ، قرن21
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر