ارتباط ICT در بهبود کمی و کیفی اموزش زیست شناسی |
کد مقاله : 1067-CNF |
نویسندگان |
زینب شوهانی1، مبینا جهانی2، شبنم عباسی *3 1دانشگاه فرهنگیان اصفهان 2مرکز شهید رجایی اصفهان، بلوار کشاوز، خیابان قائمیه 3گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، اصفهان، ایران |
چکیده مقاله |
این مقاله به بررسی مفهوم و نقش فاوا در نظام اموزش به خصوص درس زیست شناسی می پردازد. در جهان امروز که علم در همه زمینه ها به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات به سرعت در حال پیشرفت می باشد باید معلمانی تربیت داده شوند که بتوانند هم راستا با جهان پیشرفت کنند و برای اینکار باید بتوانیم شرایطی را فراهم اوریم که معلمان و مدارس ما از فاوا در همه امور مربوطه اعم از اموزش، تدریس و تربیت حداکثر بهره را ببرند تا بدین وسیله کیفیت و کارایی کلاس های درس را بالا برده و پیشرفت جامعه را حاصل کنند. در ادامه مطلب به ذکر عواملی پرداخته می شود که مانع از تاثیر گسترده فاوا در اموزش شده اند و همچنین اهمیت های اموزش فاوا برای معلمان و کاربرد ان در کلاس های درس اشاره می شود از جمله اینکه امکان یادگیری دانش اموزان در هر زمان و مکان فراهم می شود و همچنین باعث می شود که یادگیری به سمت یادگیری فعال پیش برود و دانش اموز بعنوان نقشی موثر در اموزش و یادگیری در نظر گرفته شود. در این مقاله به ارتباط بین کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و علاقه مند سازی دانش اموزان به زیست شناسی پرداخته می شود و همچنین به کاربرد های فناوری اطلاعات و ارتباطات را در پیشرفت های در زمینه زیست شناسی هم پرداخته می شود |
کلیدواژه ها |
فناوری اطلاعات و ارتباطات، کاربرد فاوا، تدریس، زیست شناسی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |