نوآوری و خلاقیت در کتاب زیست شناسی |
کد مقاله : 1064-CNF (R3) |
نویسندگان |
غلام حسین روشن1، آریا مهجور آزاد *2 1علوم پایه ،پردیس شهید رجائی فارس ، دانشگاه فرهنگیان 2علوم پایه ،پردیس شهید رجائی دانشگاه فرهنگیان فارس |
چکیده مقاله |
از آنجا که زیست شناسی علمی بسیار مهم است؛ و آموزش آن از جنبه هی مختلفی مورد نیاز بوده و لذایادگیری این علم برای داتش آموزان بسیار حائز اهمیت می باشد بخش مهمی از کتاب های زیست شناسی را ، تصاویر کتاب تشکیل می دهد .تصاویر در یادگیری تاثیر بسزایی دارد زیرا بخش اعظم یادگیری از طریق حس بینایی است.تصاویر کتاب زیست شناسی گاها شفاف و گویای همه چیز برای شخص یادگیرنده نیست و امکان دارد فرد را گمراه نموده و گاها سبب برداشت و درک نادرست از برخی تصاویر می گردد . و حتی ممکن است در مواردی موجب کج فهمی مطالب گردد.دراین مقاله به ارائه چند راهکار موثر در رفع ابهام تصویر و درک راحتر از تصاویر مانند استفاده از کیوآرکدQR Code)) میپردازیم؛که می تواند سبب درک بیشتر ی از مفاهیم کتاب درسی گردد.وتا حد زیادی آموزشی بهتر و مناسب را انجام داده و اهداف کتاب درسی مطابق سرفصلهای نوشته شده بیشتر تامین می گردد |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی: علم زیست شناسی,تصاویر,یادگیری از طریق حس بینایی,کیوآرکد(QR Code) |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |