اقدام پژوهی آموزش زیست شناسی با استفاده از مولاژ و تشریح در درس زیست شناسی کتاب علوم هشتم |
کد مقاله : 1063-CNF |
نویسندگان |
فاطمه مومنی * شیمی، دانشکده علوم پایه، دانشگاه اراک، شهر اراک، ایران |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر استفاده از مولاژ و تشریح بر یادگیری، درک و فراگیری مفاهیم زیست شناسی، فهم عمیق مطالب و تثبیت آن ها در ذهن دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ انجام گرفت. این پژوهش با روش اقدام پژوهی و با استفاده از ابزار پرسشنامه محقق ساخته در بین دانش آموزان کلاس هشتم الف مدرسه پروین اعتصامی شهرستان آشتیان مورد بررسی واقع شد. روایی این پژوهش از طریق نظرخواهی از ۲ تن از دبیران باسابقه ی شهر اراک به تایید رسید و همچنین پایایی آن نیز با انجام آزمون مجدد تایید شد. یافته ها حاکی از این است که استفاده از مولاژ بدن انسان و تشریح منجر به افزایش یادگیری و درک و فراگیری مفاهیم زیست شناسی، فهم عمیق مطالب و تثبیت آن ها در ذهن دانش آموزان می شود. پیشنهاد محقق برای افزایش یادگیری در درس زیست شناسی این است که معلمان از مولاژ و تشریح اعضای بدن حیوانات استفاده کنند. |
کلیدواژه ها |
زیست شناسی، مولاژ، تشریح، یادگیری، دانش آموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |