تحلیل محتوای فصل تنظیم عصبی کتاب جدیدالتالیف زیستشناسی پایه یازدهم سالتحصیلی 1400-1401 بهروش ویلیام رومی |
کد مقاله : 1050-CNF |
نویسندگان |
محمّد آبیاری1، عذرا فیضی *2 1گروه علوم پایه 2دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا تبریز |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای مباحث فصل تنظیم عصبی کتاب جدیدالتالیف زیستشناسی یازدهم از منظر فعالبودن یا غیرفالبودن براساس الگوی ویلیام رومی میباشد. در این مطالعه واحد تحلیل، جملات و تصاویر فصل تنظیم عصبی زیستشناسی یازدهم بوده که تدوین آن از نظر اندازه فعالبودن مورد بررسی قرار گرفت. تحقیق موجود به روش تحلیل محتوای کمی و روش آماری توصیفی انجام شد. جامعهی مورد مطالعه در این پژوهش، فصل تنظیم عصبی کتاب جدیدالتألیف زیستشناسی پایه یازدهم سال تحصیلی 1401-1400 بود. نتایج مطالعه نشانداد که شاخص درگیری برای جملات متون فصل تنظیم عصبی در کتاب زیستشناسی پایه یازدهم در بازهی 15/0 و برای تصاویر این متون در بازهی 43/0 بدست آمد. باتوجه به اینکه ضریب یادگیری جملات این بخش ، از 4/0 کمتر میباشد لذا مطالب تاًلیفشده به صورت فعالیتمحور نبوده و با وضع مطلوب فاصله دارد. ضریب یادگیری تصاویر مربوط به این بخش بالای 4/0 است و نسبتاً فعالیتمحور میباشد. لیکن انتظار میرود به صورت فعالتری تالیف شود. |
کلیدواژه ها |
تحلیل محتوا، ضریب یادگیری، زیستشناسی یازدهم، فعال بودن، ویلیام رومی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |