ضرورت آشنایی معلمان با منابع آموزش الگوی چند رسانه‌ای در درس علوم‌ دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول با تاکید بر آزمایشگاه مجازی
کد مقاله : 1046-CNF
نویسندگان
هانیه براهوئی مقدم *1، پریسا شه بخش2، احمد براهوئی مقدم3
1گروه آموزش ابتدایی
2گروه علوم پایه پردیس رسالت دانشگاه فرهنگیان زهدان
3گروه روانشناسی آموزش و پرورش منطقه نصرت آباد
چکیده مقاله
یادگیری به روش چندرسانه‌ای به عنوان یکی از انواع یادگیری دانش‌آموز محور، یکی از پدیده های دنیای مدرن است که در عصر اطلاعات و در جامعه مبتنی بر دانش پا به عرصه وجود گذاشته است. این پژوهش به منظور آشنایی معلمان با منابع آموزش روش چندرسانه‌ای در تدریس دروس علوم با تاکید بر آزمایشگاه مجازی صورت گرفته است. روش پژوهش، توصیفی- تحلیلی و ابزار گردآوری اطلاعات، کتابخانه‌ای و متن‌کاوی می‌باشد. نتایج پژوهش‌های متعدد در مورد روش‌های تدریس اجرا شده در مدارس نشان می‌دهد که معلمان در درس علوم با بسیاری از روش‌های نوین تدریس، آشنایی کافی ندارند. لذا این پژوهش جهت آشنایی معلمان با منابع آموزش چندرسانه‌ای ارائه شده است. یافته‌های حاصل از تحقیق حاضر، به خوبی نشان می‌دهد که در زمینه‌ی تدریس به شیوه الگوی چندرسانه‌‌ای، منابع متعددی وجود دارد که آشنایی دبیران با این منابع در دروس مختلف علوم تجربی، ضرورت دارد. استفاده از این روش، فضای درس و کلاس را برای دانش‌آموزان جذاب و مناسب کرده و تاثیر بسزایی در ارتقاء میزان یادگیری به خصوص در سطوح بالاتر از دانش و درک و فهم داشته و موجب یادگیری عمیق می‌شود.
کلیدواژه ها
منابع، الگوی آموزش چندرسانه ای، درس علوم تجربی، آزمایشگاه مجازی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر