آموزش معکوس در تدریس زیست شناسی |
کد مقاله : 1035-CNF (R2) |
نویسندگان |
آرینا نیک خواه *1، حاتم احمدی2 1دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا تبریز 2پردیس فاطمه الزهرا |
چکیده مقاله |
مقدمه و پیشینه: هدف از این پژوهش، بررسی کارآمدی روش تدریس معکوس نسبت به روش سخنرانی در تدریس زیستشناسی است. این روش تدریس نوین و فعال، با جبران دو محدودیت زمان و مکان و نیز اهتمام بیشتر به جنبههای شناختی، عاطفی و اجتماعی جزو روشهای تدریس برتر معرفی میشود. روش انجام مطالعه: این پژوهش به شیوهی کتابخانهای-توصیفی و مراجعه به منابع و پژوهشهای پیشین در این زمینه نگارش شده است. نتیجهگیری: طبق پژوهشهای صورت گرفته، این شیوه تدریس به تمامی نیازها در تدریس و یادگیری دروس پاسخ میدهد، راهکاری مؤثر برای افزایش میزان یادگیری در دانشآموزان است و در شرایط تدریس مجازی، مانع از افت شدید کیفیت یاددهی- یادگیری میشود. بحث و پیشنهادات: جایگزینی این شیوه تدریس به جای روش سنتی سخنرانی، همچون انقلابی در آموزش بوده و نیازمند اختصاص زمان کافی برای توجیه و آموزش معلمان و دانشآموزان و نیز تامین امکانات لازم در این زمینه در مدارس است. |
کلیدواژه ها |
تدریس نوین، یادگیری فعال، آموزش معکوس |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |