نقش روش تدریس اکتشافی برونر بر یادگیری دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان فیروزآباد در درس زیست شناسی |
کد مقاله : 1031-CNF (R2) |
نویسندگان |
فاطمه عالیشوندی * دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز واحد زینب کبری(س) کازرون |
چکیده مقاله |
هدف از انجام این پژوهش بررسی روش تدریس اکتشافی برونر روی دانش آموزان متوسطه دوم دارای مشکل یادگیری در درس مهم زیست شناسی است. طبق شواهد و نظریه های موجود این روش در یادگیری فعال تاثیر موثری داشته است. بدین منظور یک نفر دانش آموز دختر و یک نفر دانش آموز پسر از مدارس شهرستان فیروزآباد برای نمونه انتخاب شدند؛ و به روش های نوین موجود در روش یادگیری اکتشافی آموزش داده شدند. پژوهش حاضر در چارچوپ تک موردی به انجام رسید و در راستای آن 5 جلسه آموزشی با روش مذکور اجرا گردید و به منظور ارزیابی پیشرفت این دانش آموزان از آزمون های استانداردی استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد آزمودنی ها پیشرفت کرده اند و این روش بسیار موثر بوده است. نتیجه این روش با تاثیر شگرفی که دارد می تواند هم در پیشرفت علم زیست شناسی و هم در یادگیری این درس موثر باشد. پیشنهاد می شود در پژوهش های آتی حجم نمونه افزایش یابد. |
کلیدواژه ها |
تک موردی، پیشرفت تحصیلی، تدریس اکتشافی، یادگیری فعال، پیشرفت علم زیست شناسی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |