بررسی اثربخشی رویکرد آموزشی تدریس زیست شناسی در گذشته، حال و آینده
کد مقاله : 1029-CNF (R1)
نویسندگان
یاسمن عارفی فرد1، شبنم عباسی *2
1دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان اصفهان
2گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، اصفهان، ایران
چکیده مقاله
زیست شناسی ازعلوم تأثیرگذار در توسعه پایدار یک کشور است. آنچه کشور های توسعه یافته را از کشور های جهان سوم متمایز می‌کند نظام آموزشی است که در کشورهای جهان سوم باید همگام با تحولات روز افزون علوم طبیعی اصلاح شود و با گذر زمان خودش را بهبود ببخشد. هدف از انجام این مطالعه، تأمل در دلایل بدفهمی دانش آموزان در یادگیری مباحث زیست شناسی و بررسی چالش های معامان در آموزش زیست شناسی بود. در این راستا، با بررسی رویکرد نظام آموزشی بر اساس منابع معتبر موجود در پایگاه های اطلاعاتی علمی، آموزش زیست شناسی در گذشته، حال و آینده مورد نقد قرار گرفته است و چالش هایی که معلمان و دانش آموزان امروزه با آن روبه رو هستند بررسی شده است. در انتها به رویکردی که در آموزش زیست شناسی باید وجود داشته باشد پرداخته شده است و به اهمیت استفاده از روش های نوین و تدریس خلاق اشاره شده است.
کلیدواژه ها
بدفهمی دانش آموزان، آموزش زیست شناسی، آینده، تدریس خلاق، گذشته
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر