اهمیت کارآفرینی در آموزش زیست شناسی |
کد مقاله : 1026-CNF |
نویسندگان |
زهرا قاسم زاده *1، زینب بابکی2، سعید محسنی پور3، نرجس لطفی قادیکلایی4 1بخش فیزیولوژی جانوری ، دانشکده زیستشناسی، پردیس علوم، دانشگاه تهران ، تهران، ایران 2دبیرستان شهید خسروی، فریدونکنار، مازندران، ایران 3گروه زیستشناسی، دانشکده علوم، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران 4دبیرستان الزهرا، ناحیه 1، قارن، ساری، مازندران، ایران |
چکیده مقاله |
در سال 2018، نسخه جدیدی از شایستگیهای یادگیری مادامالعمر توسط پارلمان اروپا منتشر شد. یکی از هشت شایستگی کلیدی، کارآفرینی است که در تمام سطوح آموزشی باید به آن توجه شود. در سالهای اخیر در بسیاری از برنامههای درسی آموزشی، از آموزش ابتدایی تا آموزش عالی، کارآفرینی به عنوان یک مفهوم، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. کارآفرینی زمانی ایجاد میشود که فرد رویکرد جدیدی نسبت به یک کسبوکار یا ایده قدیمی پیدا میکند. بنابراین، آموزشِ کارآفرینی، می-تواند پاسخی به مشکل بیکاری روزافزون فارغالتحصیلان باشد. بهمنظور تقویت کارآفرینی در زیستشناسی، لازم است نقش زیستشناسی در توسعه ملی را در تمام سطوح سیستم آموزشی درک کنیم. انگیزه اصلی بررسی حاضر، این واقعیت است که فارغالتحصیلان زیستشناسیِ دانشگاهها و همچنین دانشآموزانی که به این رشته علاقه دارند هر روز از نظر تعداد در حال افزایش هستند. با این وجود، فرصت شغلی مناسبی برای این رشته وجود ندارد و سازمانهای دولتی یا خصوصی نمیتوانند این تعداد روبه رشد جوانان بیکار را جذب کنند. این مقاله، کارآفرینی در آموزش زیستشناسی را به عنوان ابزاری برای اشتغال مورد بررسی قرار میدهد. |
کلیدواژه ها |
کارآفرینی، زیست شناسی، آموزش، اشتغال |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |