Unity3D، برنامه‌ی کاربردی آزمایشگاهی در آموزش زیست‌شناسی
کد مقاله : 1000-CNF (R1)
نویسندگان
فیروزه علویان *1، محبوبه میرفلاح2، فاطمه یعقوبی3
1گروه علوم پایه، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
2دانشجوی کارشناسی آموزش زیست شناسی، گروه علوم پایه، مرکز شهید رجایی، اصفهان، ایران
3آموزش و پروش
چکیده مقاله
زیست‌شناسی یکی از دروس کاربردی رشته تجربی است که توانمندسازی دانش‌آموزان برای تمرین در شرایط واقعی در این درس از اهمیت بالایی برخوردار است. تطبیق سریع فناوری‌های جدید با آموزش؛ به‌جای استفاده از جسد انسان یا حیوانات آزمایشگاهی؛ به ‌ویژه زمانی که مطالب درسی به‌طور مستقیم مربوط به آناتومی انسان و حیوان باشد، ضروری به-نظر می‌رسد. بدین منظور، در سال‌های اخیر اپلیکیشن‌های مجازی و برنامه‌های کاربردی متعددی به‌سرعت توسعه‌یافته‌اند که به‌عنوان تکنیک‌هایی بسیار مؤثر و با امکاناتی مانند تعامل بصری و لمسی با اشیاء، محبوبیت یافته‌اند. در این مطالعه، به‌منظور افزایش یادگیری مباحث آناتومی، فیزیولوژی و عملکردی زیست‌شناسی، اپلیکیشن موبایل خاص Unity3D معرفی می‌شود. این برنامه با پوشش دادن برنامه‌های کاربردی و آزمایشگاه‌های مجازی که درنتیجه رویه‌هایی مانند تجزیه‌وتحلیل نیازها و محتوای درسی ایجادشده‌اند، می‌تواند بر مشکلات مربوط به ارائه برخی مطالب آزمایشگاهی برای دانش‌آموزان و بحث‌های اخلاقی در مورداستفاده از حیوانات در آزمایشگاه‌های آموزشی در دنیای واقعی غلبه کند.
کلیدواژه ها
آموزش، زیست‌شناسی، دانش‌آموز، آزمایشگاه، Unity3D
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر